شنبه ۱۹ اسفند ۰۲

Nunavut-map.pngNunavut

۱۳۱ بازديد

Nunavut-map.pngNunavut يك سرزمين در شمال كانادا است كه شامل شمال كشور كانادا است. با تنها 37000 ساكن، Nunavut مساحت زمين را بيشتر از مكزيك را پوشش مي دهد كه بين سرزمين اصلي آمريكاي شمالي و مجمع الجزاير در اقيانوس اطلس است.
اكثر مردم بخشي از يك گروه بومي به نام Inuit هستند. آنها از لحاظ تاريخي اسكيموس ناميده شده اند، اما اين كلمه ديگر در كانادا استفاده نمي شود و ممكن است بعضي از آنها مورد توهين قرار گيرد. همچنين، بسياري از مردم به اشتباه به افراد انويت مي گويند؛ انوك (Inuk) و Inuit (Inuit) است.
شهرها+-500 كيلومترنقشه هاي ويكيمديا | داده هاي نقشه © همكاران OpenStreetMapنقشه نوناووتنام Inuktitut به صورت كج است.

مهاجرت به كانادا
1 Iqaluit - پايتخت و بزرگترين حل و فصل از Nunavut (توجه داشته باشيد: آن را طعمه "Iqualuit")2 Pangnirtung (Pangniqtuuq) - دومين شهر بزرگ در نونووت، دروازه اي به پارك ملي Auyuittuq3 Resolute (Qausuittuq) - در ساحل خليج Resolute. دومين جامعه شمالي جهان و جذابيت گردشگري فرهنگي است. پروازهاي موجود در Resolute در جزيره كورنوالي ممكن است از Iqaluit و Rankin Inlet گرفته شود.4 Rankin Inlet (Kangiqliniq)مقصد هاي ديگر1 هشدار - حل و فصل شمالي ترين در جهان2 جزيره Baffin (Qikiqtaaluk) - بزرگترين جزيره كانادا، در بخش شرقي قلمرو Nunavut3 جزيره الاسرم (Inuit: Umingmak Nuna، "سرزمين مشكوكس")4 Ellef Ringnes Island - زمين نزديكترين قطب شمال جغرافيايي كه از طريق جزيره عبور مي كند.5 جزيره دون (Inuit: Tatlurutit) - بزرگترين جزيره متروكه ... با يك قبرستان، شمالترين در جهان1 پارك ملي Qausuittuq در جزيره Bathurst2 پارك ملي Quttinirpaaq در جزيره اليزمر3 پارك ملي Sirmilik در جزيره Baffin4 پارك ملي Ukkusiksalik در نزديكي خليج Repulseفهميدنتا پايان جنگ جهاني دوم، زماني كه دولت كانادا به اهميت راهبردي خود اهميت راهبردي خود را درك كرد، شمال كانادا به عنوان يك مكان ناپايدار و ويرانگر شناخته شده بود كه در آن مردم بومي ساكن بوده و منابع معدني فراواني دارند كه هنوز (و تا به حال) وجود دارند بهره برداري شده است. در سال 1982، پس از بحث و بحث زياد، تصميم گرفت كه قلمروهاي شمال غربي را به دو بخش تقسيم كند، يكي به نام نونووت و ديگري نام "سرزمين هاي شمال غربي". در 1 آوريل 1999، Nunavut به وجود آمد.
Nunavut به معناي زمين ما در Inuktitut، زبان Inuit است. زبان رسمي انگليسي، فرانسوي، Inuktitut و Innuinaqtun است.
اين يكي از مناطق فقيرترين مناطق جهان است. سرزميني عظيم شامل اكثر جزاير قطب شمال كانادا است كه از جزيره بافين در جنوب شرقي اين سرزمين، جايي كه Iqaluit پايتخت واقع است، به جزيره السلمر چند صد كيلومتر از قطب شمال. اين قلمرو همچنين شامل تمام جزاير در خليج هادسون است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.