شنبه ۱۹ اسفند ۰۲

نكات مهم و ضروري براي مهاجرت به سوئد

۱۱۹ بازديد

مهاجرت به  كانادا 

  • در اينجا به راه هايي اشاره خواهيم داشت كه كاملا قانوني هستند؛ اين روش ها شامل پناهندگي و از اين دست اقامت ها نمي شود.
  • توجه داشته باشيد شرايط و راه و روش هاي مهاجرت به سوئد به مرور زمان و با بروزرساني هاي سياسي امكان دارد متحمل تغييراتي شود، كارناوال مطالب خود را بروزرساني مي كند اما اين كار كمي زمانبر است بنابراين در صورت تغيير يك قانون شكيبا باشيد تا خبرهاي جديد را به شما برسانيم.
  • هر يك از راه هاي مهاجرت به سوئد جزئيات زيادي دارد و گاهي بنابر شرايط هر فرد بسيار جزئي تر هم خواهد شد. ما در اينجا مباحث را به صورت كلي و تا جايي كه امكان داشته باشد توضيح مي دهيم و در نهايت پذيراي سوالات شما خواهيم بود.
  • براي سفر به سوئد بايد ويزاي شينگن داشته باشيد كه در ادامه به اختصار اين ويزا را معرفي خواهيم كرد.

 

سبك زندگي در سوئد

از ويژگي هايي كه نقش مهمي در يك مهاجرت موفق دارد سازگار بودن با آداب و رسوم مردم و شرايط زندگي در كشور مقصد است زيرا اگر به خوبي هم مراحل مهاجرت را طي كنيد اما نتوانيد با محيط جديد سازگار شويد، بدون شك به مشكل برخواهيد خورد.

زندگي در سوئد چگونه است؟

كيفيت زندگي و رفاه سوئدي ها بسيار خوب و نرخ بيكاري در اين كشور پايين مي باشد به همين دليل ظرفيت نسبتا خوبي هم براي مهاجران دارد. مردمان اين كشور اغلب به زبان سوئدي صحبت مي كنند بنابراين براي موفقيت بيشتر در كسب و كار و زندگي بايد اين زبان را خوب بدانيد. درست است كه برخي از دانشگاه ها و مراكز آموزشي نياز به دانستن زبان سوئدي ندارند و زبان اصليشان انگليسي است اما باز هم پيشنهاد مي كنيم اين زبان را ياد بگيريد.

از نظر تقسيمات جغرافيايي هم بايد بدانيد كه سوئد ۲۰ استان دارد و مهم ترين شهرهايش استكهلم، گوتنبورگ، مالمو، اوپسالا و... هستند اما تقريبا در همه ي شهرهاي اين كشور شرايط خوبي براي كار و زندگي وجود دارد.

دين هم نقش مهمي در رضايت شما از مهاجرتتان دارد؛ بايد بدانيد كه دين اغلب سوئدي ها مسيحيت پروتستان لوتري است اما شما هر ديني كه داشته باشيد از نظر جامعه و محيط كاري پذيرفته خواهيد شد.

سوئد سالانه پذيراي مهاجران زيادي است. بيشترين مهاجران به سوئد فنلاندي هستند و ايران هم در رتبه ي پنجم قرار دارد و سالانه تعداد زيادي از هموطنانمان به اين ديار مهاجرت مي كنند. حالا كه كمي با سوئد آشنا شديم در ادامه به ويزاي شينگن، ويزاها و روش هاي مهاجرتي به اين كشور خواهيم پرداخت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.